Sunday, June 13, 2010

Bila Cinta

Hari ini cukup empat bulan kau meninggalkan ku... Aku termenung seorang diri mengingati kisah kita yang lalu. Hati ini masih terluka. Air mataku membasahi pipi. Apakah salahku? Sampai kini aku tertanya tanya... Kau pergi meninggalkan aku tanpa sebarang kata. Aku masih memegang janjimu. Tatkali aku memejam mataku, aku masih melihat kau dan aku. Gelak tawamu, senyumanmu, masih segar di ingatan. Apakah kau sendiri tidak merasai apa yang aku rasa? Terluka, rindu? Walaubagaimanapun, kau masih di hati ini. Lagu ini ditujukan khas buatmu.


Bila cinta kini tak lagi bermakna
yang kurasa kini
hanya lah nestapa
ditinggalkan cinta masa lalu....


Dulu kau tawarkan manisnya janjimu
dan ku sambut itu dengan segenap hatiku
hingga engkau pergi tinggalkan ku...


Hilangnya cintamu
menusuk hatiku
hingga ku memilih cinta yang fana
perginya dirimu merobek jantungku
hingga ku terjatuh dalam harapan...


Ku sebut namamu disetiap doaku
dan ku kan setia kenangan tentangmu
yang ku dapat hanya lah bayangmu...




Zara Ismail

No comments: